lunes, 26 de septiembre de 2011

PRESENTACIÓ DE L'ASSIGNATURA

Bon dia! Ahir va ser la presentació de la nova assignatura anomenada "El pensament matemàtic i la seva didàctica".

Aquesta, és una de les assignatures que més m'intriguen de la carrera ja que m'han parlat de com eren les matemàtiques a Magisteri de primària i estava una mica Angoixada. Així mateix també era una assignatura esperada ja que a mi les matemàtiques m'han agradat de sempre.

Una vegada feta la presentació em vaig quedar tranquil·la ja que penso que no serà una assignatura difícil de portar i a més a més podrem posar a la pràctica la teoria que anem fent a classe, cosa que no és possible amb altres assignatures.

A continuació exposaré les reflexions inicials que ens hem plantejat a classe: 

- Què són les matemàtiques per a tu? A classe hem arribat a la conclusió que les matemàtiques són una ciència i que ens permeten resoldre els problemes que ens trobem a la vida quotidiana.

- Per a què serveixen? Penso que les matemàtiques són molt més útils del que nosaltres imaginem. Les matemàtiques ens ajuden a situar-nos en l'espai, a resoldre els problemes del dia a dia, ens ajuden a mesurar el temps, en definitiva, per a poder portar una vida quotidiana el més fàcil possible. 

- Creus que és necessari ensenyar-les a l'escola? Per descomptat! Penso que les matemàtiques són tan necessàries com els coneixements de llengua castellana/catalana, coneixement del medi ... Com he dit abans, les matemàtiques ens permeten resoldre els problemes de la vida quotidiana i per tant són necessàries. 

- Estàs satisfeta amb la docència que vares rebre a l'escola?  Els mestres que vaig tenir a primària i a l'ESO van ser bastant bons, m'agradaven bastant. En canvi, quan vaig arribar a batxiller vaig tenir diversos problemes degut a que no acabàvem el temari i estava falta de coneixements. 

- Segons la teva opinió, com hauria de ser un mestre de matemàtiques? Un bon mestre de matemàtiques ha de ser motivador, ha de fer vorer als seus alumnes que les matemàtiques tenen sentit, és a dir, que serveixen per a alguna cosa. També ha d'afavorir que els seus alumnes utilitzin mètodes diferents en la resolució de problemes (no una única manera imposada), ha de valorar les posibilitats de cada alumne i desenvolupar la seva capacitat al màxim de les seves possibilitats. No ha de catalogar als seus alumnes dient-los que són bons o dolents en matemàtiques.... 

- Per què creus que a la majoria dels alumnes no els agraden les matemàtiques? Principalment pels mestres que tenen però a més a més per la societat, pels prejudicis els quals diuen que les matemàtiques són difícils, que noserveixen per a res. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...