jueves, 19 de enero de 2012

Exercicis generals I

1.- El dissabte per la nit, la mare li diu al seu fill: Si demá fa bon temps, anirem a sa platja. 


a) Digues en quins dels següents casos la promesa de la mare és vertadera i en quins casos és falsa:

  1. Al dia següent fa bon temps, però em comptes d'anar a la platja van a la casa de camp. 
  2. Al dia següent fa bon temps i van a la platja de Ses Salines.
  3. Al dia següent no fa bon temps i van a la platja de Ses Salines
  4. Al dia següent no fa bon temps i no van a la platja de Ses Salines


b) Com escriuries la promesa de la mare en llenguatge proposicional? Fes una taula de la veritat


c) Planteja una actvitat didàctica per tal de treballar aquest tipus de proposicions. Detalla el desenvolupament de l'activitat i la seva avaluació.






2.- Anem a fer un joc amb daus. 




a) Digues quines de les següents descomposicions planes ens permetrien construir daus i quienes no. (Justifica la teva resposta). 


b) Descriu les característiques geomètriques del dau que has construit. 


El dau és un cos polièdric. Es troba dins del grup dels paral·lepíoedes ja que és un cos tridimensional format per sis paral·lelograms . Cada polígon s'anomena cara del poliedre i els costats d'aquest, són les arestes.
A més a més, dir que és un poliedre regular ja que les seves cares són iguals entre sí, i en cada vèrtex hi concorren el mateix nombre de cares.




c) Dibuixa la descomposició plana d'un altre poliedre regular. 


Icosaedre




d) Planteja una activitat amb aquest material (els daus i el material que hagis plantejat en l'apartat c) per treballar els cossos en tres dimensions. 








3.- Avui farem flams d'ou a classe. És per això que ahir vàrem demanar als infants que portèssin ous a classe. Els comptem i, en total tenim 89 ous. 

a) Per portar els ous a la cuida disposem d'oueres i cistellets. En una ouera hi caben 6 ous, mentre que en un cistell hi caben 6 oueres. Quants cistells i oueres farem servir per transportar els ous a la cuina? Ens quedaran ous solts?


b) Quan comencem a fer els flams, ens adonem que ens sobren ous, ja que en realitat, només necessitem 50. Quants cistells i oueres haurem de retornar a la classe? Feu aquest problema emprant la numeració en base 6, ajudant-vos de representacions gràfiques. 






c) Planteja una activitat per tal de treballar els problemes de naturalessa additiva mentre fem els flams. Detalla els objectius de l'activitat, el seu desenvolupament i l'edat dels infants a qui va dirigida. 


d) Explica breument els diferents tipus de situacions d'estructura additiva. 





4.- Tenim una sèrie de diferents longituds i colors. Les seves mesures són: 

- Les cordes blanques medeixen 1dm
- Les cordes vermelles medeixen 1dam
- Les cordes verdes medeixen 2m
- Les cordes blaves medeixen 5dm
- Les cordes liles medeixen 1m
- Les cordes  taronges medeixen 2dam

a) Quants centímetres medeix cada una de les cordes? Ordena-les de més curtes a més llargues per colors. 




- Cordes blanques 1dm = 1 x 10 = 10 cm
- Les cordes vermelles 1dam = 1 x 10 x 10 x 10 = 1.000 cm
- Les cordes verdes 2m = 2 x 10 x 10 = 200 cm
- Les cordes blaves 5dm = 5 x 10 = 50 cm
- Les cordes liles 1m = 1 x 10 x 10 = 100 cm
- Les cordes  taronges 2dam = 2 x 10 x 10 x 10 = 2.000 cm






b) Uneix el gat i l'ase emprant les cordes. 


A i C= 2 cordes blanques (10 + 10), una corda verda  (200) i una corda lila (100).

B = Una corda vermella (1000), una corda verda (200), una corda lila (100) i una corda blava (50).

D= Una corda taronja (2000), una corda lila (100) i una corda blanca (10).

E = Una corda blava (50) i tres cordes blanques (10 + 10 + 10)




c) Inventa un joc amb aquest material



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...