CLASSIFICACIÓ
Això i allò:
- Posar una cinta adhesiva al terra.
- Fer que un nin es posi a un costat de la linea i una nina a l'altre costat.
- Dir a la classe què és lo diferent entre les persones.
- Quan algú identifica les caracteristiques que distingeix ser nin o nina, s'ha de treure a l'infant i demanar on ha de posar-se.
*Es pot continuant utilitzant altres criteris de classificació així com: tipus de sabates, color dels vestits, edats, etc. La classificació pot reforçar-se amb activitats diaries (tots els infants amb sabates blanques poden anar a la taula del berenar).
Classificació de llibres:
- Utilitzar dos bocins de paper fort per fer un llibre.
- Amb els infants, mirar revistes i diaris vells per retallar persones i animals.
- Deixar que els infants els retallin i els aferrin, els de persones en la pàgina de persones i els animals en la dels animals.
De botó a botó:
- Reunir diversos tipus de botos, per exemple, amb un sols forat, amb dos, amb quatre; vermell, blanc, negre, blau; rodó, quadrat....
- Agafar una capsa d'ous i aferrar un botó dins de cada forat.
- Dir als infants que distribueixin tots els botons restants als forats tenint en compte els criteris establerts, com el número de forats, color, forma, etc.

Sabates, sabates, sabates:
- Fer que els infants es llevin les sabates
- Classificar les sabates segons el tipus - de tenis, de vestir, d'aigua-, o com es corden les sabates - amb cordons, amb velcro, etc.
PATRONS
- Retallar diversos quadrats, cercres, triangles i rectangles en cartolina.
- Col·locar les formes al terre, en cercle.
- Posar música que els agradi i dir als infants que caminin al voltant del cercle fins que pari la música.
- Quan pari, els infants han de posar els dits dels peus en la forma que tinguin més prop.
- Dir a cada infant que nombri la forma que està fonyant.
Patrons de llapis:
- Buidar diverses capses de llapis en una taula o terra.
- Fer que els infants construeixin un patró amb llapis: dos vermells, un blau, dos vermells.
CORRESPONDÈNCIA UN A UN
- Retallar vaixells senzills de paper.
- Tallar veles triangulars
- Fer que els infants emparellin una vela amb un vaixell i un vaixell amb cada vela
* Fer la mateixa activitat emparellant fils amb cometes, cacauets amb elefants, osos amb cans...
Cucurutxos de gelat:
- Preparar un esquema de cucurutxo de gelat en fulles de paper.
- Tallar boles de gelat en paper
- Dir als infants que aferrin les boles de gelat en els cucurutxos i que emparellin un a un.
* Es pot adaptar a les festes de Nadal: arbres i boles de nadal
ORDRE EN SEQÜÈNCIA
Centpeus curts i llargs
- Retallar capses d'ous en diferents longituds per fer centpeus.
- Fer que els infants ho decorin amb paper
- Dir als infants que ordenin els sentpeus del més llarg al més curt.
Cercles concèntrics:
- Retallar cercles de diverses mides en paper.
- Distribuir els cercles segons la mida per ajudar als infants a que discriminin visualment les diferents mides.
- Dir als infants que crein cercles concèntrics del mode que vulguin, aferrant els cercles més petits en la cima dels més grans.
- Usar les mides en termes comparatius quan es treballa amb infants, per exemple: petit, més petit, el més petit, gran, més gran, el més gran.

No hay comentarios:
Publicar un comentario