martes, 8 de noviembre de 2011

Activitats per a treballar l'educació lògico-matemàtica

CLASSIFICACIÓ

Això i allò: 
  1. Posar una cinta adhesiva al terra. 
  2. Fer que un nin es posi a un costat de la linea i una nina a l'altre costat. 
  3. Dir a la classe què és lo diferent entre les persones. 
  4. Quan algú identifica les caracteristiques que distingeix ser nin o nina, s'ha de treure a l'infant i demanar on ha de posar-se. 
*Es pot continuant utilitzant altres criteris de classificació així com: tipus de sabates, color dels vestits, edats, etc. La classificació pot reforçar-se amb activitats diaries (tots els infants amb sabates blanques poden anar a la taula del berenar).


Classificació de llibres: 

  1. Utilitzar dos bocins de paper fort per fer un llibre. 
  2. Amb els infants, mirar revistes i diaris vells per retallar persones i animals. 
  3. Deixar que els infants els retallin i els aferrin, els de persones en la pàgina de persones i els animals en la dels animals. 


De botó a botó:
  1. Reunir diversos tipus de botos, per exemple, amb un sols forat, amb dos, amb quatre; vermell, blanc, negre, blau; rodó, quadrat....
  2. Agafar una capsa d'ous i aferrar un botó dins de cada forat. 
  3. Dir als infants que distribueixin tots els botons restants als forats tenint en compte els criteris establerts, com el número de forats, color, forma, etc. 


Sabates, sabates, sabates: 
  1. Fer que els infants es llevin les sabates
  2. Classificar les sabates segons el tipus - de tenis, de vestir, d'aigua-, o com es corden les sabates - amb cordons, amb velcro, etc. 

PATRONS

Formes musicals: 
  1. Retallar diversos quadrats, cercres, triangles i rectangles en cartolina. 
  2. Col·locar les formes al terre, en cercle. 
  3. Posar música que els agradi i dir als infants que caminin al voltant del cercle fins que pari la música. 
  4. Quan pari, els infants han de posar els dits dels peus en la forma que tinguin més prop. 
  5. Dir a cada infant que nombri la forma que està fonyant. 


Patrons de llapis: 
  1. Buidar diverses capses de llapis en una taula o terra.
  2. Fer que els infants construeixin un patró amb llapis: dos vermells, un blau, dos vermells. 




CORRESPONDÈNCIA UN A UN

Veles de navegar: 

  1. Retallar vaixells senzills de paper. 
  2. Tallar veles triangulars
  3. Fer que els infants emparellin una vela amb un vaixell i un vaixell amb cada vela 
* Fer la mateixa activitat emparellant fils amb cometes, cacauets amb elefants, osos amb cans... 



Cucurutxos de gelat:
  1. Preparar un esquema de cucurutxo de gelat en fulles de paper. 
  2. Tallar boles de gelat en paper
  3. Dir als infants que aferrin les boles de gelat en els cucurutxos i que emparellin un a un. 
* Es pot adaptar a les festes de Nadal: arbres i boles de nadal



ORDRE EN SEQÜÈNCIA

Centpeus curts i llargs
  1. Retallar capses d'ous en diferents longituds per fer centpeus. 
  2. Fer que els infants ho decorin amb paper
  3. Dir als infants que ordenin els sentpeus del més llarg al més curt. 


Cercles concèntrics: 
  1. Retallar cercles de diverses mides en paper. 
  2. Distribuir els cercles segons la mida per ajudar als infants a que discriminin visualment les diferents mides. 
  3. Dir als infants que crein cercles concèntrics del mode que vulguin, aferrant els cercles més petits en la cima dels més grans. 
  4. Usar les mides en termes comparatius quan es treballa amb infants, per exemple: petit, més petit, el més petit, gran, més gran, el més gran. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...