En els següents
exemples indica, raonant-ho, si la organització plantejada correspon a una
classificació o a una ordenació.
- Cintes de vídeo col·locades una darrera l’altra segons la data de gravació.(O)
- Apunts en arxivadors per matèries (C)
- Pots de cuina uns dins dels altres segons el seu tamany. (O)
- CD’s per estil musical. (C)
- Factures de telèfon per mesos. (O)
- Col·locació dels aliments en un supermercat. (C)
- Llista d’alumnes per ordre alfabètic. (O)
Determina sota
quines condicions s’establiria una aplicació bijectiva en
cada una de les
següents situacions:
- Cada nen va amb la seva mare a la piscina à que cada mare només tingui un fill.
- Repartim un llapis per cada nen à que no hi hagin més llapis que nins
- Es pengen lletres grans a la paret i cada nen es situa sota la lletra per la que comença el seu nom. à que hi hagi una lletra per infant.
Posa dos exemples de conjunts definits per extensió i dos
per comprensió.
- Extensió: dilluns dimarts dimecres …. Gener, febrer, març …
- Comprensió: dies de la setmana, mesos de l’any.
Pot ser que un
argument sigui correcte i la conclusió falsa? I que sigui incorrecte i la
conclusió vertadera? Raona les teves respostes fent servir exemples.
Qualsevol de les dos opcions pot ser. Són conceptes
diferents i no tenen res a vorer.
No hay comentarios:
Publicar un comentario